01
02
03
04
05
previous arrow
next arrow

 

Detektiv  na 10 způsobů

Co se změnilo?
Dejte v místnosti nějakou věc na jiné místo, než obvykle bývá. Např. květinu, svíčku, knihu… Detektiv má za úkol najít změnu.


Co zmizlo?
Jednu věc dáte úplně pryč, schováte ji. Detektiv opět hledá změnu – tedy musí pojmenovat, co je pryč.


Co to je?
Jakýkoli předmět schováte pod šátek a úkolem detektiva je pouze hmatem poznat, o jaký předmět se jedná. (Vidlička, kniha, nějaká hračka….)


Co tam bylo?

Klasická „kimovka“. Nachystáte na stůl několik věcí (například nádobí, hračky, obrázky z pexesa). Detektiv má přesně minutu na důkladné sledování předmětů/obrázků.  Po té vše překryjte šátkem a detektiv musí vyjmenovat vše, co je pod šátkem.


Co to bylo?
Detektiv má zakryté oči (rukama, zavázané šátkem, nebo má hlavu položenou na rukách na stole se zavřenýma očima). Pak uděláte nějaký zvuk: otevřeme okno, zavřeme skříň, cinknete lžící o talíř… apod. Detektiv musí přesně pojmenovat „co a čím“.
Obměnu této hry jsem s dětmi ve třídě hrála tak, že jsem jim pouštěla zvuky, které vydávají různá zvířata, zvuky z ulice apod.


Najdi vzkaz
Chce vaše dítko vědět, co bude k večeři? Nebo kam pojedete v sobotu na výlet? Tak mu to nakreslete. Ovšem papír rozstřihejte a pro jistotu můžete papírky i různě schovat v místnosti. Detektiv musí všechny papírky najít a poskládat správně celý obrázek


Kdo to byl?

Popisujete pachatele a detektiv musí poznat, o kom mluvíte. „Pachatel měl černou srst, čtyři nohy a dlouhý ocas. Měl tiché tlapky a skvěle viděl, i když byla tma.“ (kočka). Nebo: „Pachatelku jsme dneska potkali. Měla červenou mikinu a vlasy spletené do culíku. Vůbec nepozdravila a tvářila se tajemně.“ (Sousedovic dcera…ale tady pozor – musíte vycházet ze skutečnosti. Klidně popište třeba vašeho dědečka, známého pošťáka apod. ) ?


Výslech

Vyslýchaný začíná větou: Myslím si, myslím jednu věc… (osobu, zvíře, město…). Detektiv (vaše dítě) pak pokládá otázky, ale vy můžete odpovědět pouze ANO nebo NE.  Např: Je ta věc doma? NE. Je ta věc v garáži? ANO. Jezdí ta věc? ANO. Má ta věc volant? NE. Má ta věc řidítka? ANO. Má dvě kola? ANO. Můžu na ni sedět a jet? NE. Musím na ni při jízdě stát? ANO. Má červenou barvu? ANO. Je to moje koloběžka? ANO.  Úkolem není poznat co nejdříve danou věc, ale dojít otázkami skutečně dopodrobna až ke konkrétní věci – jako správný detektiv. ?


Najdi předmět doličný
 (je nutno dětem vysvětlit, co to je)
Schovejte doma kamkoli předmět, který vydává nějaký zvuk – budík, mobil, klavíristé mají jistě doma metronom. Úkolem detektiva je najít předmět podle sluchu. Hledat se dá samozřejmě i předmět, který zvuk nevydává. V tom případě detektiv pátrá po určité věci – například ví, že hledá klíče od auta.


Identikit
 (opět nejdříve vysvětlíme, co to je – tedy že se jedná o sestavení podoby hledané osoby na základě výpovědi svědků)
Detektiv  si vezme papír, tužku, pastelky a kreslí podle pokynů svědka: „Pachatel měl hlavu jako čtverec, modré oči, dva nosy a v pootevřené puse jen 3 zuby. Na hlavě měl 4 dlouhé žluté anténky. Velké břicho měl schované pod fialovým tričkem…“…ano, klidně to může být nesmyslná postavička, o to zábavnější to pro děti je. Můžete popsat příšeru, zvíře, cokoli. 


Nezapomeňte si občas role v hrách prohodit. 


Přejeme všem  zábavné detektivní zážitky.